روش های مختلف استفاده از فلز در دکوراسیون اداری

دسته بندی :مقالات 28 می 2023 info@sfmehr.com 245
روش های دکور فلز در دکوراسیون اداری

روش های مختلف استفاده از فلز در دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون داخلی در محیط اداره که باید نشان دهنده نظم و رسمی بودن آن باشد، همواره یکی از دغدغه های شرکت ها و ادارات دولتی و غیر دولتی است. طراحان داخلی در طول زمان همیشه استفاده از شیوه های مختلفی را برای خلق دکوراسیون جذاب تر پیشنهاد داده اند. از میان این روش های مختلف و متنوع، بهتر است روشی را انتخاب کنید که با گذر زمان جلوه خود را حفظ کند و عمر مفید بالایی داشته باشد.

استفاده از فلز در دکور محیط های اداری، طرفداران زیادی دارد زیرا به راحتی با متریال های دیگر ترکیب می شود و از مقاومت بالایی برخوردار است. ترکیب متریال های مختلف با  فلز هایی مانند نقره، کروم، طلا، آهن، مس، برنج و… باعث تاثیر مثبت در دکوراسیون اداری می شود. روش های مختلفی برای استفاده از فلز در دکور وجود دارد در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

یک فلز غالب به باقی آیتم های فلزی انتخاب کنید

استفاده از وسایل و تجهیزات اداری که از ترکیب فلز و متریال های مختلف درست شده است به میزان زیادی بر شیک بودن دکوراسیون اداری تاثیر دارد. اگر شما هم می خواهید استفاده از فلز در دکور اداری را امتحان کنید باید ابتدا یک فلز غالب نسبت به باقی آیتم های فلزی انتخاب نمایید.

انتخاب فلز غالب با توجه به نوع وسیله مورد نظر، سبک محیط اداری، سلیقه افراد، خاصیت فلز، میزان روشنایی محیط و… ممکن است متفاوت باشد. اگر در انتخاب فلز مورد نظر خود دچار تردید شدید، بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت نمایید.

از مزیت های انتخاب تخصصی و حرفه ای فلز غالب، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر: انتخاب فلز غالب و ترکیب آن با آیتم های دیگر، می تواند باعث هماهنگی و انسجام بیشتر در طراحی دکوراسیون اداری شود. زیرا محیط اداری باید دارای نظم و انسجام باشد.
  • افزایش ظرافت در طراحی: انتخاب فلز غالب می تواند هارمونی میان فلز و عناصر دیگر دکوراسیون اداری را افزایش دهد. این کار به شما این امکان را می دهد تا با ایجاد هماهنگی میان آیتم های فلزی و غیر فلزی، محیطی مدرن و جذاب داشته باشید.

استفاده از فلز در دکور محیط های اداری یکی از عناصر اصلی است پس باید در انتخاب فلز غالب توجه و دقت زیادی داشته باشید.

استفاده از آیتم های کاربردی فلزی در ادارات

کاربرد آیتم های فلزی در ادارات به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت و دوام زیاد، نگهداری آسان، قابلیت شست و شو، ایمن بودن و همچنین ظاهر مدرن و جذاب طرفداران زیادی دارد.

چند نمونه از آیتم های کاربردی فلزی در ادارات به صورت زیر است.

کمد اداری فلزی و استفاده از ان در محیط اداری

کمد اداری فلزی در دکوراسیون

  • کمد اداری فلزی

تمام ادارات برای نگهداری اسناد و مدارک خود به خرید کمد اداری و فلزی محکم نیاز دارند. استفاده از کمد فلزی باعث افزایش ظرفیت فضای ذخیره سازی در اداره می شود. می توان گفت کمد اداری فلزی یکی از وسایل مهم و ضروری در هر اداره ای به حساب می آید.

  • کمد رختکن فلزی

کمد رختکن فلزی از جنس فولاد گالوانیزه است. این نوع فلز باعث کاهش وزن کمد رختکن فلزی و راحت تر شدن استفاده از آن می شود. طراحی این نوع کمد ها به گونه ای است که افراد می توانند به راحتی تمامی وسایل مورد نیاز خود را در آن قرار دهند.

استفاده از کمد رختکن به عنوان کمد استخری، کمد باشگاهی و کمد پرسنلی در مدارس، مجموعه های ورزشی و ادارات کاربرد زیادی دارد. زیرا افراد می توانند با قرار دادن وسایل خود و قفل نمودن درب کمد از ایمن بودن آن اطمینان داشته باشند.

  • فایل نقشه کشویی فلزی

در محیط اداری، وسایل باید به طور منظم دسته بندی و نگهداری شوند تا هرج و مرج و بی نظمی به وجود نیاید. استفاده از فایل نقشه کشویی فلزی در سایز های مختلف با توجه به نیاز ادارات می تواند تا حد زیادی به مرتب بود فضای اداره کمک کند.

در شرکت های مهندسی و اداره هایی که مدارک مهم در آن ها نگهداری می شود، استفاده از فایل نقشه کشویی بهترین گزینه است. این فایل در ابعاد مختلف قابل سفارش است.

با استفاده از فلز در دکور و تهیه آیتم های فلزی کاربردی، می توانید در محیطی سرشار از نظم و آرامش به کار و فعالیت بپردازید. مجموعه صنایع فلزی مهر با در نظر گرفتن نیاز مختلف ادارات، بهترین و با کیفیت ترین انواع آیتم های فلزی را به مشتریان خود عرضه می کند.

فلزهای سرد و گرم را به خوبی ترکیب کنید

استفاده از فلزهای ترکیب گرم و سرد در کنار هم

فلز های سرد و گرم را با یکدیگر ترکیب کنید

در هنگام استفاده از فلز در دکور اگر قصد دارید چند نوع فلز را در کنار یکدیگر به کار ببرید حتما باید به ترکیب رنگ ها دقت کنید. ترکیب رنگ فلز های مختلف در آیتم های فلزی باعث افزایش جلوه می شود. بنابراین فلز هایی را انتخاب کنید که تضاد رنگی داشته باشد. فلز هایی مانند طلا، مس، برنج و برنز به علت رنگ طلایی و نارنجی به فلزات گرم شناخته می شوند. از سوی دیگر فلزاتی مانند نقره، استیل، کروم و نیکل به فلز های سرد معروف هستند.

برای مثال ترکیب های زیر می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

  • استفاده از طلا و برنج:

اگر می خواهید از طلا و برنج در آیتم های فلزی استفاده کنید به دلیل نزدیک بودن رنگ آنها، بهتر است از طلا سفید در کنار برنج استفاده کنید. این تضاد رنگ گرم و سرد زیبا خواهد بود. همچنین می توانید از طلا و برنج در کنار فلزات دیگر که رنگ های متفاوت تری دارند استفاده کنید.

  • نقره و کروم:

تشخیص نقره و کروم نیز به دلیل شباهت رنگی در برخی موارد مشکل است. بنابراین توصیه می شود از ترکیب این دو فلز به طور همزمان استفاده نکنید.

استفاده و دقت به بافت وسایل در کنار آیتم های فلزی 

محیط های اداری معمولا محل های شلوغ و پر رفت و آمد هستند. به دلیل فضای کوچک این محیط ها معمولا آیتم های فلزی و چوبی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. برای مثال میز و صندلی های چوبی با فاصله کمی از کمد های فلزی قرار دارند.

اگر وسایلی که بافت حساس و شکننده دارند را در نزدیکی آیتم های فلزی قرار دهید، ممکن است با یکدیگر برخورد داشته و موجب خرابی وسایل شوند. قرار دادن این نوع وسایلی در کنار آیتم های فلزی نیازمند دقت و مراقبت زیاد هستند.

برای جلوگیری از ایجاد مشکل بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • رعایت فاصله ایمن میان وسایل حساس با آیتم های فلزی.
  • استفاده از ضربه گیر در وسایل حساس برای جلوگیری از ورود آسیب.
  • احتیاط در جا به جایی وسایل حساس برای جلوگیری از برخورد به آیتم های فلزی.
  • ایجاد فضای مناسب برای قرار دادن کمد های فلزی در محیط ادارات.

تعادل از استفاده فلز در فضا

همان طور که گفته شد استفاده از فلز در دکور محیط های اداری علاوه بر زیبایی باعث افزایش کارایی نیز می شود. به دلیل محدود بودن فضای ادارات، برای حفظ نظم و آرامش در محیط باید از آیتم های فلزی کاربردی استفاده شود.

هر اندازه که آیتم های فلزی می تواند بر هماهنگی و ایجاد تنوع در محیط اداری تاثیر مثبت داشته باشد به همان اندازه استفاده بیش از حد فلز نیز باعث ایجاد محیطی یکنواخت و کسل کننده خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است فلز را با متریال دیگر مانند چوب ترکیب کنید تا بتوانید محیطی جذاب داشته باشید.

برای نمونه در محیط های آموزشی مثل مدرسه اگر از صندلی های فلزی استفاده شود، تاثیر منفی بر روحیه دانش آموزان خواهد داشت. بنابراین استفاده از نیکمت هایی که از ترکیب چوب و فلز ساخته شده است، بهترین گزینه می باشد.

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده، با اهمیت استفاده از فلز در دکور محیط های اداری و نمونه های آیتم های کاربردی آشنا شدید. پس اگر می خواهید سبک محیط اداری را تغییر داده و آن را به محیطی دوستانه و کاربردی تبدیل کنید بهتر است استفاده از آیتم های فلزی کمک بگیرید.

مجموعه صنایع فلزی مهر با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه تولید و عرضه آیتم های فلزی کاربردی ادارات، توانسته محیط های اداری را متحول کند و رضایت مشتریان خود را به دست آورد. شما می توانید تمامی آیتم های کاربردی را در سایت مجموعه مشاهده کنید.

سوالات متداول

  • ایا از کمد لباسی فلزی در فضای کار نیز میتوان استفاده کرد؟

بله، سال هاست که از کمد لباسی فلزی در ادارات استفاده میشود و بسیار کاربردی و پرطرفدار است.

  • ارسال در صورت سفارش از صنایع فلزی مهر به چه صورت می باشد؟

ارسال کلیه سفارشات مانند : نیمکت مدرسه و غیره از درب کارخانه تا درب محل انجام میشود.

https://sfmehr.com/1010-%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%85%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0