راهنمای خرید میز و نیمکت مدرسه

دسته بندی :مقالات 3 دسامبر 2022 info@sfmehr.com 298
راهنمای خرید میز و نیمکت مدرسه

دانش آموزان روز های متعددی از هفته و زمان زیادی از روز را در مدرسه سپری می کنند. در این ساعات نیز بیشتر وقت را پشت میز ها و روی نیمکت های مدرسه نشسته اند.

توجه به انتخاب بهترین نوع میز و نیمکت مدرسه می تواند روی سلامت دانش آموزان یا تمرکز آن ها در کلاس درس تأثیر مستقیم داشته باشد. در زمان خرید نیمکت و میز برای مدرسه باید به نکات مهمی توجه شود؛ به همین دلیل داشتن یک راهنمای خرید میز و نیمکت می تواند سودمند عمل کرده و کمک کننده باشد.

مقاوم بودن فلز بدنه نیمکت

برای راهنمایی اول به ویژگی مهم هر میز و نیمکت می پردازیم. مقاوم بودن بدنه فلزی میز نیمکت دار یکی از مهم ترین معیار های خرید محسوب می شود. تجهیز کردن یک مدرسه با نیمکت های جدید، هزینه بسیاری به همراه دارد.

حال تصور کنید استفاده از نیمکت ها و میز های بی کیفیت که به سرعت خراب شده و غیر قابل استفاده می شوند تا چه اندازه می تواند اندک بودجه مدرسه را مصرف کند. مهم ترین بخش یک نیمکت، بدنه فلزی آن است.

مطالب بیشتر: نیمکت مناسب برای آموزشگاه های زبان با قیمت مناسب

راهنمای خرید میز و نیمکت مدرسه

اگر جنس فلز این بدنه با کیفیت باشد، هر نیمکت می تواند چندین سال سالم باقی مانده و مورد استفاده قرار بگیرد. در صورت نگهداری درست، هر نیمکت می تواند تا 10 سال عمر مفید داشته باشد.

کیفیت ام دی اف صفحه نیمکت

بعد از بدنه فلزی تشکیل دهنده اسکلت نیمکت، قسمت های ساخته شده از چوب مهم ترین بخش هستند. صندلی و روی میز قسمت های چوبی هر نیمکت را تشکیل می دهند.

این بخش ها باید بتوانند تحمل وزن دانش آموزان و وسایل آن ها را داشته باشند. بهترین و به صرفه ترین چوبی که می توان در ساخت میز و نیمکت مدرسه از آن استفاده کرد، ام دی اف است.

مطالب بیشتر: مدلهای جدید فایل نقشه کشویی همراه با لیست قیمت

چوب MDF در کنار سبک وزن بودن، مقاومت بالایی دارد. این چوب در برابر اعمال فشار یا ضربه آسیب ندیده یا شامل آسیب های بسیار کم و جزئی می شود.

راهنمای خرید میز و نیمکت مدرسه

وزن سبک آن برای حمل و نقل

میز و نیمکت مدرسه نباید بیش از حد نیاز سبک باشد که با هر بار نشستن یا بلند شدن دانش آموزان جا به جا شده و شلوغی یا به هم ریختگی ایجاد کند. در عین حال بیش از حد سنگین بودن این لوازم کار انتقال و جا به جایی آن ها را سخت و طاقت فرسا می کند.

این دشواری در جا به جایی می تواند در موارد مختلف نظیر نظافت کلاس های درس، اختلال ایجاد کند. بهترین حالت ممکن برای میز و نیمکت مدرسه، داشتن وزن استاندارد است.

این وزن به اندازه کافی برای جا به جا کردن میز و نیمکت سبک بوده و در عین حال برای جا به جا نشدن در زمان نشستن و بلند شدن نیز به اندازه کافی سنگین خواهد بود.

یکدست بودن اتصالات جوش های بدنه

در این قسمت از راهنمای خرید میز و نیمکت به اتصالات مناسب اشاره می کنیم. با توجه به اینکه بخش های مختلف یک میز نیمکت دارد نیازی به تعمیر یا تعویض ندارند، بهترین حالت برای اتصال بخش های مختلف آن به یکدیگر، جوش دادن است.

مطالب بیشتر: انواع مدلهای جدید کمد رختکن

برای اتصال بخش های مختلف میز های یکدست از جوش دادن استفاده می شود؛ بنابراین مقاومت این نوع از میز ها بیشتر خواهد بود. میز های یکدست و جوش خورده در مقابل میز هایی که از پیچ و مهره برای اتصال بخش های مختلف آن ها به یکدیگر استفاده می شود، در برابر فشار یا ضربه بهتر دوام می آورند و به همین دلیل عمر مفید طولانی تری خواهند داشت.

راهنمای خرید میز و نیمکت مدرسه

توجه به جثه و رنج سنی محصلان

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در زمان خرید میز و نیمکت برای مدرسه، توجه داشتن به سن دانش آموزان و اندازه جثه آن ها است. در سنین پایین تر و مقطع ابتدائی، دانش آموزان ریز جثه هستند و رشد زیادی را در این سال ها تجربه نمی کنند.

خرید میز و نیمکت های بیش از حد بزرگ می تواند برای این دانش آموزان کوچک خطرناک و آسیب رسان باشد. همین طور دانش آموزان در این سن، جنب و جوش زیادی دارند؛ پس قوی بودن اتصالات میز و نیمکت از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

در دوره متوسطه اول دانش آموزان در سنین بلوغ قرار می گیرند و بیشتر آن ها جهش های رشدی را تجربه می کنند؛ بنابراین خرید نیمکت ها و میز هایی که از حالت متوسط کمی بزرگ تر باشند، مناسب است.

در دوره متوسطه دوم دانش آموزان رشد کامل خود را تجربه می کنند و بیشتر آن ها جثه افراد بزرگسال را دارند؛ به همین دلیل باید از نیمکت های بزرگ برای تجهیز این مدارس استفاده شود.

به کار بردن میز ها و نیمکت های کوچک می تواند به فیزیک بدنی دانش آموزان آسیب زده و همین طور با ایجاد احساس ناراحتی، تمرکز و توجه دانش آموزان در کلاس درس را بر هم بزند.

نتیجه گیری

نشستن پشت میز و نیمکت مدرسه در ساعات های طولانی روز می تواند در سلامت دانش آموزان تأثیر داشته باشد. یک نیمکت نامناسب ممکن است تمرکز دانش آموز را بر هم زده و توجهشان را از درس دور کند.

برای اینکه بتوانیم گزینه های مناسبی را انتخاب کنیم، به راهنمای خرید میز و نیمکت نیاز داریم. بعد از آن باید مجموعه ای خوش سابقه را برای خرید در نظر بگیریم. صنایع فلزی مهر یکی از خوش سابقه ترین تولید کنندگان میز و نیمکت مدرسه است.

تمامی محصولات با اندازه های استاندارد تولید شده اند. در صورتی که در زمان خرید سؤالات بیشتری داشتید، می‌توانید به کمک راه های ارتباطی با کارشناسان ما تماس بگیرید و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

آواتار info@sfmehr.com
info@sfmehr.com

صنایع فلزی مهر را در اینستاگرام دنبال کنید: ورود به پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط:

قوانین ارسال نظر در سایت

  • اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.
  • اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.
  • در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.
  • در صورتی که از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام در کامنت خود استفاده کرده باشید تایید نمی شود.
  • اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0