دسته‌ها
مقالات

مزایا و معایب استفاده از کمد اداری

کمد اداری برای سازمان ها، دفاتر، ادارات و هر گونه محیطی که فایل و لوازمی نگهداری می‌کند یک محصول و ابزار بسیار کاربردی و محبوب به شمار می‌آید ولی در کنار کاربرد های فراوان دانستن نکات مربوط به مزایا و معایب استفاده از کمد اداری هم بحث مهمی است که حتما باید قبل از خرید کمد اداری به آن توجه کرد.

کمد اداری توانایی این را دارد که انرژی خوب و زیادی را به محیط اداری شما ببخشد.امروزه کمد های اداری نقش مهم و کلیدی را در دفاتر و سازمان های اداری ایفا می‌کنند. یکی از بارز ترین مزایای کمد های اداری نگهداری و حفاظت از مدارک و اسناد است.

کمد های اداری در جنس ها و مدل های مختلفی تولید می‌شوند و فرآیند و پروسه ی تولید آن ها متفاوت است. به همین دلیل بسته به نوع جنس و کیفتی که دارند معایب و مزایایی نیز دارند. که بهتر هست هنگام خرید و تهیه ی کمد اداری هر کدام از این مزایا و معایب را مد نظر قرار داد.

مزایا و معایب کمد اداری بحث مفصل و گسترده ای است که در ادامه‌ی این بخش قصد داریم به شرح و  بررسی کامل آن بپرداریم.

 مطالب بیشتر: 3 مدل پر فروش کمد اداری در سال 1401

مزایای کمد اداری

کمد اداری نیاز اصلی هر اداره و سازمانی است و از آن جایی که نمی‌شود از تاثیر زیاد و مثبت آن چشم پوشی کرد، شاید بتوان گفت مزایای استفاده از آن در قبال معایب آن بسیار بالا است و قابل مقایسه نیست.

اصلا در صورت نبود کمد فلزی در اداره ها، مشکلات زیادی از جمله بی نظمی در کار، اتلاف وقت و افزایش شاکیان به وجود می‌آمد.

برای خرید کمد اداری روی لینک آن کلیک کنید یا با کارشناسان ما تماس گرفته و استعلام قیمت کنید.

از مزایای اصلی استفاده از کمد اداری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مقدار و حجم زیادی از اسناد و مدارک و پرونده در یک فضای کم ذخیره و نگهداری می‌شود.
  • بازیابی اطلاعات توسط پرسنل سریع تر صورت می‌گیرد.
  • بهره وری و کارآمدی کارمندان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
  • در فضا و محیط اداره صرفه جویی می‌شود.
  • می توان پوشه ها را دسته بندی و طبقه بندی کرد.
  • سیستم امنیتی بسیار بالا و پر قدرت برای نگهداری از فایل ها
  • خلاقیت و تمرکز افراد در محیط کار و اداری بالا می‌رود.
  • در وقت پرسنل صرفه جویی می‌شود.

یکی دیگر از مزایا و معایب استفاده از کمد اداری این است که دسترسی به آن آسان است، اگرچه در بعضی مواقع ظاهر آنها ممکن است زیاد جذاب و راحت به نظر نرسد. اما به صورت کلی ظاهر حرفه ای به اداره و سازمان شما می‌دهند.

از مزایای بسیار خوب دیگر کمد اداری این است که در جنس و کیفیت های گوناگونی تولید می شود. جنس فلزی، چوبی از پرکاربردترین های کمد اداری هستند.کمد های اداری چوبی و فلزی هم مزایا دارند و هم معایب.

کمد اداری چوبی معمولاً بزرگتر از نمونه های خود هستند، در حالی که کمد اداری فلزی سبک تر و بادوام تر از سایرجنس های کمد اداری هستند.

کمد اداری چوبی و فلزی از نظر ظاهری قابل مقایسه هستند، کمد اداری چوبی بسیار سنگین تر هستند و جابجایی آن ها دشوارتر است. اینکه کدام یک از انواع کمد اداری را انتخاب می‎کنید کاملا بستگی به نیازهای کسب و کار و سلیقه شما دارد.

مطالب بیشتر: خرید کمد بایگانی بدون واسطه و بصورت مستقیم از تولیدی

اما حتما به هنگام انتخاب جنس کمد اداری مزایا و معایب استفاده ازکمد اداری را در نظر بگیرید.

کمد اداری فلزی گران تر از سایر انواع کمد اداری هستند، به این سبب که محافظت عالی در برابر آتش و آب ارائه می دهند. در صورت آتش سوزی، می توان آنها را با بتن یا سایر ترکیبات پوشش داد و از محتویات آنها در برابر آسیب و هر گونه خطری محافظت کرد.

از طرف دیگر، کمد اداری چوبی و پلاستیکی می توانند قابل اشتعال باشند،

بنابراین نمی توانند اسناد مهم را از آتش محافظت کنند. بنابراین، در صورت نیاز به محافظت از اسناد و مدارک مهم و حساس، انتخاب یک کمد اداری فلزی اهمیت زیادی دارد.

بهبود دکوراسیون داخلی، مزیت مهم کمد اداری           

از دیگر مزایای استفاده ازکمد اداری زیبا کردن محل اداره و دکوراسیون داخلی است. به گونه ای که اگر یک کمد اداری با جنس و کیفیت با رنگ جذاب و مناسب به اداره ی خود اضافه کنید شاهد جلوه ای فوق العاده در فضای اداره ی خود خواهید بود.

که این موجب افزایش بهره وری و بازدهی بیشتر کارمندان می شود.

ما از کمد ها برای دسته بندی اسناد و مدارک استفاده می‌کنیم تا بتوانیم محل کار خود را مرتب تر کنیم که اینکار افزایش توجه و تمرکز را به همراه دارد .به همین دلیل ابزاری که بتواند این اسناد را بایگانی و از رطوبت و خرابی محافظت کند، لازم و ضروری است.

مطالب بیشتر: انواع کمد لباسی فلزی با بهترین قیمت

کمد اداری به عنوان یک مکان امن و مطمئن جهت ذخیره سازی پرونده ها می باشد. کمد های بایگانی نه تنها مکانی برای جمع آوری اطلاعات هستند، بلکه باعث افزایش سرعت بررسی پروند ها نیز می شوند.

معایب کمد اداری

عمده کاربرد کمد اداری برای دسته بندی و نگهداری اوراق و تجهیزات و همچنین نظم بخشی و سازمان دهی به محیط اداری می باشد. و دانستن مزایا و معایب استفاده از کمد اداری برای صاحبان ادارات و سازمان و مصرف کنندگان این محصول مسئله‌ی بسیار مهمی است.

در این خصوص کمی قبلتر به طور مفصل در رابطه با مزایای کمد اداری توضیحاتی ارائه دادیم و در این بخش قصد داریم به معایب هر چند کم کمد های اداری نیز اشاره کنیم:

  • نداشتن قابلیت جا به جایی
  • وابستگی جنس انتخابی به میزان طول عمر و مقاومت
  • به دنبال داشتن خسارات و آسیب های زیاد در خصوص نداشتن اتصالات محکم و با کیفیت

اما کمد اداری به علت سنگین و حجیم بودن جابجایی آنها دشوار است، به خصوص اگر با حجم زیادی کاغذ و پرونده پر شده باشند. بعضی از مدل های آنان می توانند بسیار گران باشند و فضای زیادی را اشغال کنند.

مطالب بیشتر: انواع نیمکت مدرسه همراه با قیمت آن

جنس چوبی می تواند در گذر زمان از بین برود و یا در اثر رطوبت به محتویات داخل آن آسیبی برسد. جنس فلز نیز ممکن است به راحتی فرورفته شود و به علت استفاده زیاد در طی روزدچار ایراداتی شود. کمد اداری فلزی همچنین می‌تواند هنگام باز و بسته شدن کشوها بسیار پر سر و صدا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل